Hľadať
Denný / nočný režim
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov MS v hokeji Výsledky výsledky

Volantom Richarda Gondu: Ferrari môže v Číne opäť potrápiť Mercedes

Automobilový pretekár Richard Gonda pozná väčšinu okruhov v kalendári formuly 1 osobne. Na Veľkej cena Číny očakáva tesný súboj obhajcu Pohára konštruktérov Mercedesu so zlepšeným Ferrari, ktoré sa v minulých pretekoch tešilo z triumfu. Prinášame vám jeho postrehy pred tretím podujatím sezóny.

10.04.2015 15:00
Richard Gonda Foto:
Richard Gonda.
debata

Veľká cena Číny je svojou charakteristikou odlišná v porovnaní s doterajšími dvoma pretekmi. Najväčšie špecifikum okruhu v Šanghaji je veľmi dlhá rovinka na konci druhého a začiatku tretieho sektora. V tejto časti bude hrať hlavnú úlohu čo najväčší výkon motorov. Výhodu budú mať monoposty s najvyššou maximálnou rýchlosťou, ktorú využijú pri predbiehacích manévroch, ale aj pri získavaní čo najlepšieho času na jedno kolo.

Trať má veľa rýchlych zákrut. Tieto úseky sú z pohľadu tohtoročného kalendára azda najšetrnejšie k spotrebe paliva aj pneumatík. Stajne budú svoju stratégiu prispôsobovať zaťažovaniu ľavej prednej pneumatiky. Najviac dostane zabrať pri dvoch nekonečných zákrutách – prvej po štarte a ďalšej pred najdlhšou rovinkou. Od miery jej opotrebovania sa budú odvíjať aj zastávky v boxoch, jazdci by ich mali navštíviť dvakrát. Bude zaujímavé sledovať, ako sa s tým jazdci v priebehu pretekov popasujú. Po najdlhšej rovinke sa brzdí až 120 metrov, čo je veľmi dlhý úsek.

Nepriaznivým prvkom trate sú jej hrboľaté časti. V piatkovom tréningu na jednej z nich rozbil prednú časť svojho Williamsu Felipe Massa. Viacerí pretekári sa na rovnakom mieste sťažovali na nestabilné auto. Zároveň je na tomto mieste veľa možností na predbiehanie a určite sa dočkáme zaujímavých manévrov.

Z pohľadu rozloženia síl sa môžeme obhliadnuť za Veľkou cenou Malajzie. Fanúšikov Ferrari pred dvoma týždňami potešilo víťazstvo Sebastiana Vettela. Po dlhej dobe je Ferrari konkurencieschopné. Môže za to aj veľmi dobré zaobchádzanie s pneumatikami, z ktorých vedia vyťažiť maximum. V Sepangu na nich vydržali dlhšie ako Mercedes a to bolo kľúčom k úspechu. Aj keď v Číne nie je taký drsný asfalt ako v Malajzii a aj jeho teplota je nižšia, Ferrari má stále miernu výhodu.

Stajni z Maranella sa darilo aj v piatkových tréningoch, v druhom bolo vidieť zlepšenie. Vettel aj Kimi Räikkönen jazdili rýchle kolá a ich strata na Mercedes nebola až taká veľká. Dôležitejšie bude tempo v pretekoch, v ktorých očakávam opäť veľmi tesný súboj.

Mercedes si bude chcieť odčiniť minulé preteky, keď po dlhšom čase ani jeden z jeho pretekárov nestál na najvyššom stupienku pódia. Obhajca Pohára konštruktérov si bude musieť dokázať, že je najrýchlejší – minimálne čo sa týka času na jedno kolo.

V dobrom tempe je konečne Red Bull. S pomocou dodávateľov motorov Renault ukazuje veľký progres v spoľahlivosti a postupne môže pridávať výkon. Aj vďaka tomu sa stále sa približuje k najväčším favoritom. Prekvapilo ma zlepšenie McLarenu, ktorý sa v doterajších podujatiach trápil. Tradičná stajňa sa v tréningoch postupne dostáva na vyššie priečky a pomaly atakuje prvú desiatku. Je to pozitívna správa pre všetkých fanúšikov. Máme sa načo tešiť.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Veľká cena Číny #Richard Gonda o F1