Hľadať
Denný / nočný režim
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov podcast Výsledky výsledky

Titul zostane v Mercedese, tvrdí expert

Na formule 1 ho fascinujú vzrušujúce súboje a neustála dráma na trati aj mimo nej. Tvrdí, že nuda v kráľovnej motošportu rozhodne nie je.

14.03.2015 09:00
Stephan Heublein a Romain Grosjean Foto:
Stephan Heublein s Romainom Grosjeanom.
debata

Stephan Heublein je šéfredaktorom jedného z najznámejších portálov pre milovníkov rýchlych kolies Motorsport-Magazin.com so sídlom v Mníchove. V magazíne, ktorý vychádza v piatich krajinách aj v printovej verzii, pracuje od roku 2000.

V novej sezóne F1 očakáva pokračovanie dominancie Mercedesu. "Nico Rosberg má oproti minulému roku novú skúsenosť – s bojom o titul. Určite ho to posilnilo, no nemyslím si, že Lewisa Hamiltona pripraví o ďalšie prvenstvo,“ domnieva sa expert na formulu 1

Kto je najväčším favoritom na zisk majstrovského titulu?
Po výsledkoch zimných testov si jednoznačne myslím, že majster sveta vzíde opäť zo stajne Mercedes. Strieborné šípy si zopakujú dramatický boj z vlaňajška. Keby som mal staviť svoje peniaze na meno nového šampióna, bol by ním Lewis Hamilton. Vlani bol lepší ako Nico Rosberg. Aj keď sa Lewisovi darilo menej v kvalifikáciách, teraz má šancu zlepšiť svoje výsledky aj v tomto ukazovateli. Nico má oproti minulému roku novú skúsenosť – s bojom o titul. Určite ho to posilnilo, no nemyslím si, že Lewisovi prvenstvo ukradne. V obhajcovi sa skrýva kompletný potenciál všetkého, čím by mal disponovať pravý šampión.

Stephan Heublein s Franzom Tostom. Foto: Archív Stephana Heubleina
Stephan Heublein a Franz Tost Stephan Heublein s Franzom Tostom.

Hamilton sedí v monoposte najväčšieho ašpiranta na titul, jeho súkromný život však dostal trhlinu po rozchode s dlhoročnou priateľkou Nicole Scherzingerovou. Môže to poznačiť jeho psychiku?
Nie je to vylúčené. Po tomto kroku, ktorý prišiel pár týždňov po jeho úspešnej sezóne, nemusí byť stopercentne sústredený. Zatiaľ to tak nevyzerá. Ak by však v priebehu sezóny preniesol súkromie na trať, jeho majstrovské plány sa môžu skomplikovať. Felipe Massa vie, o čom hovorím. Spomeňme si na sezónu 2011, keď mal s Lewisom niekoľko kolízií. Hovorilo sa, že za ne môže Hamiltonova nižšia koncentrácia.

Kto bude čiernym koňom majstrovstiev sveta?
V štartovom poli je veľa potenciálnych hviezd, ktoré môžu prehovoriť v boji o titul, no je to skôr hudba budúcnosti. Potrápiť najväčších favoritov by mohol znovu Valtteri Bottas. Jeho monopost Williams FW37 vyzerá opäť veľmi silný, nemyslím si však, že to tímu bude stačiť na majstrovský titul. Bottas však bude opäť útočiť na pódiové umiestnenia. Skôr či neskôr sa dočká aj víťazstiev.

Aké šance má nováčik Max Verstappen, najmladší jazdec v histórii F1?
Bude veľmi zaujímavé sledovať, ako sa mu bude dariť v premiérovej sezóne Grand Prix. Triumf v pretekoch z toho ešte asi nebude, no tento talent má šancu vyjazdiť si niekoľko dobrých výsledkov a rozvíriť hladiny v štartovom poli. Jeho monopost Toro Rosso STR10 vyzerá byť po testoch rýchly a spoľahlivý.

Fernanda Alonsa nahradil vo Ferrari Sebastian Vettel z Red Bullu. Má štvornásobný nemecký šampión šancu oživiť víťazný duch slávnej značky?
Sebastian sa znovu usmieva, a to je dobré znamenie. Uvidíme, či mu úsmev na tvári zostane aj po úvodných pretekoch. Má pred sebou novú výzvu a vyzerá to tak, že Kimi Räikkönen je preňho perfektným spolujazdcom. Príchod Seba do Ferrari pripomína časy Michaela Schumachera v Maranelle. Akurát s tým rozdielom, že ťažšie dostane päť rokov na to, aby vyhral pre Ferrari svoj prvý titul.

Kedy sa môže talianska značka dočkať?
Podľa mňa sa stajňa dostane späť na vrchol v sezóne 2016. Jej celková tvár sa mení a tento proces si ešte vyžaduje istý čas. Potrebuje ho, aby išlo všetko správnym smerom. Ferrari cez zimu veľa vecí vylepšilo, som zvedavý, do akej miery sa im osvedčí v ostrom štarte. O skutočnej sile sa nemusíme dozvedieť hneď v Melbourne, možno ani v ďalších veľkých cenách Sepangu a Šanghaji. Vo Ferrari však cítiť nový, čerstvý vietor. Jedna vec je v Maranelle faktom, ktorý sa nikdy nezmení: Ferrari musí vyhrávať. V tejto chvíli sa dá predpokladať, že je na správnej ceste.

Aj McLaren, ďalšia tradičná značka, sľubuje novú éru. Motormi Honda a Fernandom Alonsom v monoposte chce oprášiť zašlú slávu. Môže sa mu to podariť už v tejto sezóne?
Odpoviem stručne: V tomto ročníku nemá šancu. Podobne ako vo Ferrari sa budú musieť jazdci s novým monopostom zžiť, naplno to rozbalia až o rok. V McLarene v prvom rade musia prekonať problémy so spoľahlivosťou, ktoré ich prenasledovali počas zimného testovania. Keď to zvládnu, uvidíme, čoho je monopost s označením MP4–30 schopný. V niektorých podujatiach môže príjemne prekvapiť, no s víťazstvami by fanúšikovia nemali počítať.


Súťaž o poukaz na jazdu na formule Renault 2.0

Vyhrajte jedinečný adrenalínový zážitok – jazdu na Formule Renault 2.0 za účasti najlepšieho slovenského formulového pretekára, európskeho šampióna Formuly 3, Richarda Gondu!

darčekový preukaz, formula Renault, Richard Gonda

Zažite na vlastnú kožu, ako sa cíti formulový pretekár! Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3 sekundy! Európsky šampión Formuly 3 Richard Gonda Vám zaškolí, šoférovať budete sami!

Jazda na formule je výnimočný zážitok plný adrenalínu. Splňte si svoj sen a vydajte sa na neopakovateľné dobrodružstvo.

Čo vás čaká?

Zoznámenie sa s okruhom Slovakiaring
Technické zaškolenie jazdy na formule
Jazdecké zaškolenie jazdy na formule
20 minút jazdy na Formule Renault 2.0
Onboard videonahrávka vašej jazdy
Pamätné fotografie
Telemetrické dáta z vašej jazdy na formule a ich analýza
Požičanie homologovanej kombinézy, topánok, kukly, helmy a Hans systému

Na čom presne budete jazdiť?

Technická špecifikácia Formula Renault 2.0 Motor: ELF Competition ST 15W50, 16-ventil, 4-valec typu FR4 Objem: 1998 ccm Prevodovka: Sadev 6-rýchlostná, sekvenčná Rýchlosť: maximálna rýchlost – 270 km/h zrýchlenie: 0–160 km/h – 4,6 sekundy Pneumatiky: Michelin cotrol typu FR2.0 Minimálna hmotnosť: 495 kg bez vodiča, 570 kg s vodičom

Aké su podmienky?

  • Minimálny vek 18 rokov (alebo 16 rokov + licencia pretekára)
  • Vodičský preukaz
  • Výška minimálne 160 cm a maximálne 195 cm
  • Hmotnosť maximálne 120 kg

Poukaz platí počas celej sezóny 2015, výherca si termín dohodne s manažmentom Richarda Gondu. A ako ho môžete vyhrať. Do nedele 22. marca stačí správne odpovedať na súťažnú otázku a mať šťastie v žrebovaní. Výhercu budeme kontaktovať telefonicky.

Výhercovia

Jaroslav Smutný, Zlaté Moravce

OUR MEDIA SR a. s., Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava, IČO: 51267055, spracováva Vami vyššie poskytnuté osobné údaje za účelom usporiadania a vyhodnotenia súťaže, na základe § 13 odst. 1 písm. a) zákona 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Vaše osobné údaje budú vymazané najneskôr po vyhodnotení hlasovania a vyhlásení výhercov súťaže, pokiaľ neexistujú iné zákonné lehoty na uchovávanie údajov. Usporiadateľ môže poskytnúť osobné údaje spoluorganizátorom alebo sponzorom súťaže/hry. Prenos zverejnených osobných údajov výhercov je v rámci internetového pokrytia možný do všetkých krajín.

Máte právo Vami daný súhlas odvolať a Vaše údaje budú bezodkladne vymazané. Ďalšia účasť na hlasovaní a v súťaži v tomto prípade nie je možná. Odvolať súhlas môžete e-mailom na adresu zodpovednej osoby Peter Šonkol, alebo listom adresovaným usporiadateľovi. Máte právo požadovať prístup, opravu, vymazanie, obmedzenie spracúvania a namietať spracúvanie osobných údajov, ako aj právo na prenosnosť osobných údajov a právo podať návrh na začatie konania podľa § 100 Zákona č. 18/2018 Z. z.

Účastník hry berie na vedomie a súhlasí so zverejnením svojho mena ako výhercu v denníku Pravda a na webovej stránke www.pravda.sk V prípade sporu rozhoduje o nárokoch na výhru s konečnou platnosťou usporiadateľ. Vymáhanie výhry či účasti v súťaži/hre súdnou cestou je vylúčené.

Podmienkou účasti v súťaži/hre je vyplnený a odoslaný formulár a správne zodpovedanie všetkých otázok a uvedenie kontaktu: Meno a priezvisko, mesto - obec, e-mail alebo telefón. Každý sa na súťaži môže zúčastniť len raz.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Stephan Heublein