Hokejové šampionáty dlhé roky vysielala verejnoprávna RTVS, čo sa však zmenilo. Práva získala skupina JOJ Group, ktoré prevádzkuje kanály TV JOJ, JOJ Plus a JOJ Šport.
Ako ukazujú čísla, JOJ-ka má vďaka MS rekordné čísla sledovanosti. Stredajší duel Slovákov proti Poľsku (4:0) si vo vysielaní TV JOJ aj so sprievodnými štúdiami nenechalo ujsť viac než 1,7 milióna divákov.
To znamenalo 43,4-percentný podiel na trhu s dosiaľ najvyššou 18,4-percentnou sledovanosťou v hlavnom vysielacom čase v rámci univerzálneho publika. V komerčnej cieľovej skupine si JOJ Group v stredu vyslúžila až 40,6-percentný celodenný podiel na trhu a tiež vysoký podiel v prime time 51,3 percenta.
Dávame do pozornosti Všetko o MS v hokeji 2024 na jednom miesteČísla ukazujú tiež to, že JOJ-ka má lepšie čísla ako RTVS v čase, keď telerozhlas vysielal MS.
"Všetky rekordy doterajšej sledovanosti prekonala druhá tretina zápasu Slovenska s Poľskom, ktorá suverénne zasadla na trón top rebríčka sledovanosti nielen tohto roka (spomedzi programov všetkých slovenských televízií), ale aj v porovnaní s hokejovým vysielaním verejnoprávnej televízie v minulých dvoch rokoch.
Druhá tretina rozdrvila konkurenciu s 24,8-percentnou sledovanosťou pri divákoch starších ako 12 rokov, pri ktorých dosiahla až 53,2-percentný podiel na trhu. V rámci mladšieho publika valcovala s ešte vyšším podielom – až 62,9-percentnou sledovanosť divákov. Celkovo si zápas proti Poľsku aj so štúdiami zaplo neskutočné množstvo nadšených divákov – zásah bol až na 1 765 000 divákov v cieľovej skupine nad 12 rokov," píše JOJ-ka v tlačovej správe.
Čítajte viac Hudáček? Skvelý chlapík, naše deti sa spoločne hrávali v Moskve. Som hrdý patriot, Rusko je pre mňa uzavretá kapitolaSkupina JOJ Group vysiela zápasy MS prvýkrát v histórii. Zápasy rozdelila medzi tri televízne stanice: na TV JOJ sledujú diváci všetky zápasy slovenského národného tímu, stanica JOJ Plus vysiela vybrané zápasy pražskej skupiny a na JOJ Športe zase všetky zápasy, ktoré sa hrajú v Ostrave a vybrané z Prahy.
Všetky živé prenosy a tiež záznamy zápasov sú zároveň dostupné aj v streamovacej platforme JOJ play, vo verzii FREE, ktorá je zadarmo pre všetkých.
Českí organizátori sa zase pochválili výbornými čísla diváckej návštevnosti.
Hokejový šampionát v Prahe a Ostrave sa čo do počtu odohraných zápasov prehupol do druhej polovice a už teraz je takmer stopercentné, že Česi na ňom získajú zlato – zatiaľ nie na ľade, ale za divácky záujem.
Podľa štatistík by totiž mali prekonať svoj vlastný návštevnícky rekord z MS 2015. Vtedy na zápasy dorazilo 741 690 divákov.
Teraz to vyzerá tak, že s ohľadom na predpredaj fanúšikovia na MS 2024 pokoria hranicu 800-tisíc divákov.