Hľadať
Denný / nočný režim
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov podcast Výsledky výsledky

Réway bol pre médiá terčom konšpirácií. Pomohol Spišiakom k najlepšiemu marketingu?

Ziskom bronzových medailí zaskočili mnohých, ktorí ich pred sezónou pasovali do pozície tímu ašpirujúceho na boj o záchranu. Jeden z najnižších rozpočtov v extralige (okolo milióna eur) tomu aj nasvedčoval. Hokejisti Spišskej Novej Vsi však svojimi výkonmi pobláznili celé mesto a získali si rešpekt. Darilo sa im aj mimo ľadu.

23.04.2023 06:40
SNV  Reway  marketing  PR Foto:
Hokejisti Spišskej Novej Vsi mali najkreatívnejší marketing v extralige.
debata

Spišiaci pútali pozornosť originálnym marketingom na svojich sociálnych sieťach prakticky už od minulej sezóny, kedy sa v najvyššej súťaži predstavili po jedenástich rokoch.

Kreatívne a vtipné videá či fotografie dokázali vyvolať medzi fanúšikmi pozitívne emócie.

Celý marketing majú na starosti iba dvaja ľudia. Manažérka PR Radka Pentáková a grafik Dominik Hegli.

„Inšpiráciu hľadáme skôr v zahraničí. Na Slovensku nemáme od koho. Ostatné kluby extraligy majú obsah na svojich sociálnych sieťach zameraný iným smerom.

My sa snažíme osloviť najmä mladšiu generáciu a prilákať čo najviac fanúšikov na štadión," ozrejmila Pentáková.

HOKEJ-TE: HKM Zvolen - HK Grotto Spišská Nová Ves Čítajte viac Réway reaguje na Frühaufa. Priznáva, odkiaľ má ponuky a kam by za žiadne peniaze nešiel

Čísla im rástli každým dňom

V meste, kde žije okolo 37-tisíc obyvateľov, dokázali postupom do play off a ziskom bronzu vytvoriť hokejový ošiaľ.

Ten sa prejavil okrem zvýšenej návštevnosti na štadióne aj nárastom fanúšikov na sociálnych sieťach.

„Čísla nám rástli každým dňom. Posun je viditeľný. Veľakrát sme až sami prekvapení, aký úspech a odozvu majú veci, ktoré zverejníme," povedala marketingová manažérka Spišiakov.

Richard Šechný Čítajte viac Šechný sa obul do Košičanov: Hrajú nepozerateľný hokej, je to bieda. V Steel aréne je to ako v kostole

Klub nám poskytol aj presnejšie štatistiky, o koľko sa počet fanúšikov zvýšil v porovnaní s vlaňajšou sezónou.

„Ak berieme do úvahy obdobie od 20. apríla 2022 do 20.apríla 2023, na Facebooku nám pribudlo viac ako 3500 sledovateľov a na Instagrame takmer 4500.

Ide však o čisto organický prílev sledovateľov, nakoľko platenú reklamu na sociálnych sieťach využívame len sporadicky. Snažíme sa skôr zaujať naším obsahom a originalitou," reagoval klub.

Najväčší ohlas vyvolali videá, pri ktorých sa zabavili aj samotní hráči. Najmenšie problémy s kamerou mali legionári. Ochotní boli ale všetci členovia kádra.

„Najhumornejší bol asi Anthony Nellis, Jérémy Beaudry a zo Slovákov Lukáš Vartovník či kapitán Braňo Rapáč," prezradila Pentáková.

Réwaya pozná každý

V januári sa k tímu pripojil Martin Réway, ktorý sa okamžite stal jedným z najsledovanejších slovenských hráčov v extralige.

Aj samotný klub si tak razom vyslúžil väčšiu pozornosť médií.

„Meno Réway je pojem. Na Slovensku ho pozná asi každý, kto sa trochu venuje hokeju. Určite sa našli aj ľudia, ktorí nás pred tým nesledovali a po príchode Martina nám začali venovať väčšiu pozornosť.

Na druhej strane sa nedá povedať, že by sme z toho veľmi výrazne ťažili. Nechceli sme ho zneužívať na vyslovene marketingovú kampaň.

Ľudia by to poznali, ak by to už bolo veľmi silené," povedala Pentáková o 28-ročnom útočníkovi, ktorý mal v základnej časti a play off bilanciu 25 bodov v 26 zápasoch.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Martin Reway #HK Spišská Nová Ves