V prípade špičkových futbalistov už dávno neplatí, že im stačí základný plat, prípadne bonusy za strelené góly, asistencie čí získané trofeje. Futbalový biznis je oveľa komplikovanejší.
Jedna vec je totiž zarábať milióny priamo od zamestnávateľa, čiže od futbalového klubu. Druhá je vylepšovať významne príjem cez predaj tovarov mimo futbalového trávnika.
A to je aj prípad hviezdneho Mbappého. Napriek tomu, že pred pár dňami madridský denník Marca informoval, že už je dohoda o jeho letnom príchode do Realu podpísaná, podľa novinára Fabrizia Romana sa stále rokuje.

Klenot francúzskeho futbalu minulý týždeň informoval vedenie Paríža St. Germain, že po sezóne odíde do iného klubu.
V médiách sa uvádzalo, že záujemcov o Mbappého služby by mohlo byť viac, písalo sa najmä o aktivita klubov z anglickej Premier League a Saudskej Arábie. „V tejto chvíli Mbappé, jeho matka a všetci z tábora jeho zástupcov rokujú len a len s Realom Madrid,“ tvrdí Romano.
Podľa denníka AS sa už riešia posledné detaily zmluvy, najmä marketingové práva, ktoré Francúz nechce poskytnúť španielskemu klubu. Minimálne nie na sto percent a rád by si čo najvyššiu časť ponechal u seba.

V Španielsku si už mal zaregistrovať niekoľko ochranných známok: Krstné meno a priezvisko, svoje iniciály, gólovú oslavu so skríženými rukami, alebo konkrétne vety „You don't talk to me about age“ (nehovor so mnou o veku) a „Football has changed“ (futbal sa zmenil).
Akonáhle nájdu obe strany zhodu v súvislosti s rozdelením hráčových marketingových a osobnostných právach, Mbappé podpíše posledný dokument a 1. júla sa stane hráčom Realu Madrid.
Podľa španielskych médií je pre neho pripravená päťročná zmluva s ročným príjmom 15 a 20 miliónov eur. Je to o trochu viac, ako zarábajú v súčasnosti mladé hviezdy bieleho baletu Vinícius Júnior a Jude Bellingham.

Súčasťou finančnej odmeny od klubu budú aj výkonnostné a tímové bonusy. Plus sa do obdobie päťročného kontraktu rozpočítajú aj splátky za podpisový bonus v celkovej výške 20 miliónov eur.
Ďalšie desiatky miliónov budú Mbappéhu plynúť práve z marketingových práv. Napríklad ak si dohodne, že z každého predaného dresu Realu Madrid s jeho menom mu pôjde polovice sumy.
Oficiálny dres bieleho baletu stojí 150 eur a ak sa ich predá povedzme milión, Mbappé si prilepší o ďalších 75 miliónov. Pochopiteľne, percentuálny podiel Francúza môže byť omnoho nižší.