Hľadať
Denný / nočný režim
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov podcast Výsledky výsledky

Slovenská liga by zrejme skrachovala. Revolučná zmena v najbohatšej súťaži, kluby prídu o milióny

Asi len veľmi ťažko si vieme niečo podobné predstaviť v slovenskej futbalovej lige, ktorej ekonomický rozvoj z veľkej časti pochádza zo stávkových kancelárií.

26.08.2025 19:31
Premier League, Bournemouth, Wolverhampton Foto:
Víkendový zápas Premier League Bournemouthu proti Wolverhamptonu bol duelom dvoch tímov, ktoré na dresoch propagujú stávkové kancelárie.
debata

V Anglicku sa však rozhodli pre revolučnú zmenu, ktorá môže kluby v súťaži pripraviť celkovo o zhruba 100 miliónov libier (116 miliónov eur). Z hlavnej reklamnej plochy na dresoch totiž zmizne reklama upozorňujúca na stávkové kancelárie.

„Zrejme to bude najväčšie zemetrasenie v tomto odvetví za posledných 20 rokov od chvíle, keď stávkové spoločnosti začali s propagáciou na dresoch,“ uviedol pre The Athletic Joe Williams, riaditeľ londýnskej spoločnosti WH Sports zaoberajúcou sa sponzoringom v športe.

Túto zmenu si kluby z Premier League dobrovoľne odhlasovali predvlani, keď britská vláda sprísnila zákony o hazardných hrách.

SR Bratislava Hamšík zápas rozlúčka futbal BAX Čítajte viac Čo meno, to pojem. Hamšík si zahrá po boku absolútnych velikánov svetového futbalu

Aktuálne sa tak rozbehla sezóne, v ktorej naposledy môžu kluby na hrudi, čiže na najlukratívnejšom marketingovom mieste, propagovať stávkové kancelárie. Definitívne majú zmiznúť z tohto priestoru do začiatku budúcej sezóny, reklama sa smie ďalej využívať na rukávoch alebo tréningovom oblečení. Môžete si myslieť, že nejde o veľkú zmenu, ale čísla hovoria opak.

V súčasnosti na prednej strane dresov nájdete meno sponzora zo stávkového priemyslu u 11 z 20 klubov Premier League. Ide napríklad o kluby ako Aston Villa, Everton, West Ham či Wolverhampton. Ide predovšetkým o kluby mimo veľkú anglickú šestku, ktoré majú uzatvorené dlhodobé zmluvy s partnermi z leteckého alebo bankového priemyslu.

SR Trnava šport futbal EKL play off Spartak Dripro TTX Čítajte viac Nečakaná správa z Trnavy: Jeden z lídrov Spartaka v klube skončil na vlastnú žiadosť

Odborníci odhadujú, že regulácia tohto sponzoringu môže spôsobiť odliv až 50 percent príjmov z reklamy od stávkových kancelárií. Zaujímavé však je, že po prijatí prísnejších pravidiel v roku 2023 sa dokonca zvýšil počet tímov, ktoré majú takúto reklamu na dresoch. Predvlani ich bolo iba osem.

Zatiaľ nie je jasné, aké spoločnosti odsúvané stávkové firmy za menej ako rok nahradia. „Kluby sú v dobrej pozícii, aby prechod zvládli,“ vysvetlil George Isherwood, riaditeľ pre globálne partnerstvá v agentúre Sportquake.

„Medzi najväčších investorov vo svete športového sponzoringu patrí automobilový priemysel, finančné služby, letecké spoločnosti a IT. Významný rast zaznamenávajú aj oblasti kryptomien, umelej inteligencie alebo cestovný ruch,“ dodal Isherwood.

Futbalové štadióny na nezvyčajných miestach Fotogaléria - 23 fotiek Všetky fotky
Futbal, najpopulárnejší šport na svete, sa hrá...
Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Premier League
Sledujte Športweb na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"