Namiesto toho dá Svetovému potravinovému programu (WFP) organizácie OSN sumu zodpovedajúcu miliónu jedál, bez ohľadu na výkony futbalových hviezd.
MasterCard minulý týždeň ohlásila akciu, počas ktorej mala za každý Neymarov a Messiho gól až do marca roku 2020 venovať WFP čiastku na 10 000 jedál. Kampaň na sociálnych sieťach vyvolala vlnu kritiky. Bola vnímaná ako snaha spoločnosti zaistiť si pozornosť pred majstrovstvami sveta, kde bude ako jeden z hlavných sponzorov FIFA propagovaný jej konkurent na poli platobných kariet Visa.
Zároveň výzvu MasterCard verejne kritizoval tréner brazílskej reprezentácie Tite, podľa ktorého podobná akcia akcentujúca individuálne výkony škodí tímovému poňatiu futbalu.
MasterCard preto po víkende, kedy kampaň obhajovala, oznámila v pondelok jej zrušenie. „Na základe spätnej väzby upravujeme túto akciu na príspevok milióna jedál v roku 2018. Tie doplnia 400 000 jedál, ktoré sme už v rámci tejto akcie darovali,“ uviedla spoločnosť pre agentúru AP.