Stalo sa tak dva dni pred začiatkom turnaja, ktorý odštartuje v nedeľu duelom Katar – Ekvádor.
Pivo a vybrané alkoholické nápoje sa mali predávať v stánkoch pri štadiónoch. Po novom si fanúšikovia budú môcť zakúpiť tieto nápoje len vo fanzónach, ktoré sú umiestnené mimo štadiónov.
V ponuke bude jediné pivo – americký Budweiser, ktorý je generálnym partnerom šampionátu a na MS má exkluzívne práva predaja.
„Po rozhovoroch s domácimi organizátormi sme prijali rozhodnutie o zákaze predaja alkoholu na štadiónoch. Predaj bude povolený vo fanzónach. Na štadiónoch bude k dispozícii nealkoholické pivo a ďalšie nápoje bez obsahu alkoholu,“ uvádza sa v stanovisku FIFA.
Spoločnosť AB InBev, ktorá vyrába Budweiser, zareagovala v piatok statusom na twitteri: „To je poriadna blamáž“. Neskôr príspevok zmazala.
Kriticky sa vyjadrila aj Asociácia futbalových fanúšikov (FSA).
„Načasovanie rozhodnutia je veľmi nešťastné. Zmena pravidiel na poslednú chvíľu svedčí o značnom nedostatku komunikácie zo strany FIFA smerom k fanúšikom,“ píše sa v stanovisku FSA.