Hľadať
Denný / nočný režim
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov podcast Výsledky výsledky

Radšej nepoviem, čo o Remcovi rozpráva Roglič. Pelotón v panike, ťažké váhy chcú vytvoriť supertím

Nabitá konkurencia, dominantné výkony, viac víťazstiev. Súperi by mohli akurát šúchať nohami.

27.09.2023 14:56
SR Cyklistika  Svrček Foto: ,
Martin Svrček v drese Quick-Stepu na Okolo Slovenska 2022 v Petržalke.
debata

Cyklistická komunita je v neistote. Viaceré médiá v Beneluxe informovali o možnom spojení dvoch najúspešnejších tímov uplynulých sezón. Ak by spolupráca medzi Jumbo-Visma a Soudal Quick-Step klapla, vznikla by „superstajňa“ plná elitných jazdcov.

Fúzia dáva zmysel z finančného hľadiska, zo športového už menej. Prečo chce Jumbo ako suverén uplynulého ročníka narušiť koncepciu a rozbiť niečo, čo funguje takmer dokonale?

Video

Ako takmer všetko v súčasnej dobe, aj tento prípad má veľa argumentov pre a proti.

Slovenská stopa

Jumbo má za sebou famóznu sezónu.

Ako prvý tím v histórii vyhral všetky tri Grand Tours v jednom roku, keď Primož Roglič ovládol talianske Giro, Jonas Vingegaard obhájil titul na Tour de France a Sepp Kuss sa tešil na španielskej Vuelte.

K tomu treba pripočítať kvality Wouta van Aerta, ktorý napriek absencii „veľkých“ triumfov v končiacom sa ročníku zostáva najuniverzálnejším cyklistom v pelotóne.

Vingegaard, Kuss, Roglič Čítajte viac Na Sagana nemá ani doma. Nečakanému šampiónovi svedčí viac bicykel ako bežky

Ak by prišlo k spojeniu a vytvoreniu holandsko-belgického zoskupenia, k spomenutým hviezdam by sa pridal Remco Evenepoel, vlaňajší šampión Vuelty a majster sveta 2022.

„Ale nebolo by to len o ňom. Quick-Step má veľmi vyrovnaný tím, 15 z 30 jazdcov vie vyhrať náročné klasiky či etapové preteky. Vznikla by stajňa, ktorá nemá v cyklistike obdobu,“ reaguje Lukáš Timko, šéfredaktor špecializovaného portálu cycling-info.sk.

Fúzia by sa dotkla aj aktuálne jediného Slováka v elitnom seriáli WorldTour Martina Svrčeka. Bronzový z augustových MS v kategórii do 23 rokov pôsobí v Quick-Stepe od minulej sezóny.

Vyčerpaný Martin Svrček v cieli pretekov U23 na... Foto: Matej Červenka / SZC
Svrček v cieli Vyčerpaný Martin Svrček v cieli pretekov U23 na MS v Glasgowe, kde vybojoval bronz.

Jeho šéf Patrick Lefevere sa dlhodobo sťažuje na nedostatok financií.

„Ak chcete poskladať tím a mať v ňom čo najlepších jazdcov, potrebujete nemalé peniaze. A tie sa zháňajú čoraz ťažšie,“ vraví skúsený funkcionár, ktorý riadi stajňu patriacu českému miliardárovi Zdeňkovi Bakalovi už takmer dve dekády.

V ideálnej finančnej situácii nie sú ani Holanďania.

Hlavný sponzor tímu, sieť supermarketov Jumbo, oznámil, že cyklistiku bude podporovať už len zopár sezón a potom sa zo športového sponzoringu stiahne.

Primož Roglič a Jonas Vingegaard na Vuelte 2023. Foto: ČTK / Panoramic / Tommaso Pelagalli / Sprintcyclingagency
Primož Roglič Primož Roglič a Jonas Vingegaard na Vuelte 2023.

„Ak by sa Jumbo a Quick-Step spojili, budú mať suverénne najviac peňazí zo všetkých tímov. Viac ako boháči z Ineos Grenadiers či UAE Team Emirates,“ vysvetľuje Timko.

Rozdielne reakcie

Niet pochýb, že spojenie by pomohlo obom zoskupeniam po finančnej stránke, ale cyklisti i experti sa obávajú, aký dopad by malo na športový aspekt.

Viacero príkladov z histórie dokazuje, že veľa hviezd na jednom mieste nerobí dobrotu.

Sagan Okolo Slovenska Čítajte viac Sagan nahneval Francúzov, tí odmietli prísť na Slovensko. Rozchod nebol ideálny, priznáva šéf domácej cyklistiky

„Jumbo neznáša Remca a Remco neznáša Jumbo. A to ani radšej nepoviem, čo o Belgičanovi rozpráva Roglič. Podľa mňa by takáto spolupráca nefungovala,“ mieni Geraint Thomas, šampión Tour de France 2018.

Nie všetci jazdci v tom však vidia problém.

„V elitnom výbere by figurovalo tridsať najlepších jazdcov z oboch stajní. Na najvyššom leveli WorldTour by fungoval aj rozvojový tím, kam by putovali talentovaní mladíci. Viem si niečo také predstaviť,“ tvrdí skúsený univerzál Thomas de Gendt.

Cyklisti tímu Jumbo-Visma v čele s víťazom... Foto: Profimedia
806055328 Cyklisti tímu Jumbo-Visma v čele s víťazom celkového hodnotenia a držiteľom červeného dresu Seppom Kussom.

Fúzia, ktorá by postavila cyklistický svet do pozoru, je nateraz len na úrovni špekulácií.

Jazdci vrátane najväčších hviezd majú podpísané zmluvy na sezónu 2024, niektorí aj na dlhšie.

Ak by chceli uprednostniť individuálne ambície a odísť, prestupy sa každoročne riešia neoficiálne počas júlovej Tour a oficiálne od 1. augusta.

„Všetko je možné, aj v cyklistike sa dejú prekvapenia. Mnohí očakávali, že Peter Sagan ešte potiahne sezónu-dve a nie, že ukončí kariéru na ceste už tento rok. Vytvorenie supertímu by sa neudialo zo dňa na deň. Ak by malo byť realitou, tak najskôr od sezóny 2025,“ dodáva Timko.

Saganova rozlúčka s cestou

Peter Sagan absolvuje počas víkendu svoje posledné oficiálne preteky v cestnej cyklistike.

Na jednorazovke Tour de Vendée, ktorá je na programe v nedeľu 1. októbra, sa zároveň rozlúči s tímom TotalEnergies.

Peter Sagan v drese TotalEnergies. Foto: ČTK / Panoramic / Nico Vereecken
39. Sagan história Tour Peter Sagan v drese TotalEnergies.

Tradičné podujatie sa jazdí v domácom regióne francúzskej stajne a je dôležité nielen pre manažment tímu, ale aj pre sponzorov a partnerov.

"S touto oblasťou sme veľmi silne spojení. Povedal som Petrovi, že obyvatelia Vendée mu vystroja veľkú rozlúčkovú oslavu,“ vyhlásil šéf TotalEnergies Jean-René Bernardeau.

Sagan sa chce od budúcej sezóny sústrediť na horskú cyklistiku, kde bude hájiť farby amerického zoskupenia Specialized Factory Racing.

Peter Sagan v obkľúčení ženského pokolenia Fotogaléria - 38 fotiek Všetky fotky
Magnet pre ženské pokolenie. O fotke s Petrom...

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #cyklistika #Quick-Step #Jumbo Visma #Martin Svrček