Hľadať
Denný / nočný režim
Sledujte nás
Pravda Pravda EURO 2024 EURO 2024 Výsledky výsledky

Pokračovanie článku: Sagan obracia list: Neprišiel som sa sem na niekoho hrať. Keď bude treba, opravím defekt alebo dám aj masáž

V Bore či v TotalEnergies ste mali k dispozícii dobre vybavený kamión, solídne hotely, dobré podmienky na regeneráciu. V akom prostredí budete fungovať teraz?

Sme úplne na začiatku. Sezóna sa začala iba pred mesiacom. Pochopiteľne, že personálu veľa nemáme, takže riešim prakticky všetko. Dával som už aj nejaké masáže.

Prišiel som sem pracovať a nie sa na niekoho hrať. Nech chlapci vidia, že aj ja chcem makať. Žiadna práca mi nie je cudzia, pokojne opravím aj defekt.

Všetko robíme v pomerne skromných podmienkach, nemáme kamión, ale dodávku, práve sme dostali od nášho partnera autá. Čo sa týka samotného cyklistického vybavenia, to je na veľmi dobrej úrovni. Navyše je aj reklamou na Slovensko.

Juraj Sagan a pretekári RRK Group - Pierre... Foto: RRK Group - Pierre Baguette
Juraj Sagan Juraj Sagan a pretekári RRK Group - Pierre Baguette - Benzinol.

Čo to znamená?

Používame bicykle Time, francúzsku značku, ktorá sa vyrába na Slovensku v Gajaroch na Záhorí. Robia ich od piky, žiadna skladačka, ktorej komponenty prichádzajú z Číny. Počul som, že iba dve-tri značky v Európe to takto robia, inde bicykle „lepia“. Keď som bol ešte dieťa, spomínam si, že mali najlepšie pedále na svete, dnes ich už nevyrábajú.

Zdá sa mi, že Paolo Bettini sa na tejto značke stal majstrom sveta. Teraz sa chce dostať späť na výslnie a my sme jediní, kto na nej jazdí. Je to skvelá reklama na Slovensko.

Čo by vás na konci sezóny uspokojilo?

Máme skôr dlhodobejšie plány. Raz by sme chceli konkurovať najlepším kontinentálnym tímom a ak by sa nám naozaj darilo, možno by sme radi privoňali aj k prokontinentálnej cyklistike. Momentálne sa však chystáme dať šancu mladým a keď sa ukážu, radi ich pustíme ďalej. Máme kontakty, ak budú dobrí, pomôžeme im.

Radili ste sa s niekým predtým, ako ste prijali funkciu športového riaditeľa?

Ján Valach (aktuálne športový riaditeľ v TotalEnergies pozn.) je môj kamarát, mali sme spoločnú debatu. Týkala sa však skôr technických záležitostí. Na tejto pozícii často využívame rôzne aplikácie, pomohol mi zorientovať sa v nich.

Je to všetko o peniazoch, veľké tímy si zaplatia tie najdrahšie aplikácie, vďaka ktorým si dokonale naštudujú trať. Počasie, vietor, nebezpečné a rozhodujúce úseky, na to všetko treba vopred myslieť.

Akú najcennejšiu radu vám dal Valach?

Aby som sa nebál a bol na svojich pretekárov tvrdý (smiech). Predsa len, mladšia generácia bola trošku inak vychovaná a občas ju treba cepovať.

Prijali ste, keď bol k vám športový riaditeľ nepríjemný?

Samozrejme, to treba. Kritika je fantastická vec, keď je zaslúžená.

Majster Slovenska v cestnej cyklistike Juraj... Foto: SITA, Jana Birošová
Juraj Sagan Majster Slovenska v cestnej cyklistike Juraj Sagan.

Keď je jazdec na svojom limite a vo vysielačke počúva od svojho šéfa, aby ešte pridal, nemá ho chuť niekam poslať?

Ako kedy… Nie je to vôbec jednoduché. My však vysielačky mať nebudeme, v kontinentálnej cyklistike nie sú dovolené. Maximálne sa dohovoríme cez stiahnuté okno v aute, aj to len v menej hektickej chvíli. Tlak na prípravu bude ešte väčší, lebo počas pretekov už toho veľa nevymyslíte.

Škoda, že UCI je v tomto smere tvrdohlavá, veď si len predstavte situáciu, že v protismere ide sanitka, my tú informáciu v aute síce dostaneme, ale chlapcom na trati ju už neodovzdáme.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Peter Sagan #Juraj Sagan #RRK Group - Pierre Baguette - Benzinol