Tie sa budú nachádzať v pristavených kamiónoch a pred začiatkom pretekov budú na diaľku hľadať prípadné elektromotory zabudované v súťažných bicykloch.
Tento nový spôsob boja proti technologickému či mechanickému dopingu by sa mal uplatňovať na troch pretekoch Grand Tour (Giro d'Italia, Tour de France, Vuelta a Espaňa) a tiež piatich najväčších jednorazových pretekoch známych ako cyklistické monumenty.
Prezident UCI David Lappartient sa vyjadril, že táto téma je jednou z priorít svetovej cyklistiky do budúcnosti.
„Náš doterajší boj proti tejto pliage nebol stále účinný a to vyvolávalo rôzne podozrenia. Prísnejšími a najmä účinnejšími kontrolami chceme chrániť cyklistov a ich imidž,“ vyhlásil Lappartient ešte vlani v decembri pre La Gazzetta dello Sport.
UCI až doteraz využívala drahé tabletové zariadenia na detekciu hustoty magnetického toku možných skrytých motorčekov v bicykloch, ale hodnotiaca správa Corriere della Sera a France Télévisions preukázala, že tento spôsob bol málo účinný.
Súčasťou novej stratégie boja proti podvodom s motorčekmi by mali byť aj tepelné kamery. Podľa UCI sa v tomto smere ráta s ročnými investíciami vo výške 500 000 eur. „Naším zámerom nie je nájsť motorčeky v bicykloch, chceme svetu ukázať, že tam žiadne nie sú,“ vysvetlil svoj pohľad na vec Lappartient.