Holandská spoločnosť Spyker Cars N.V. sa minulý rok zmietala vo finančných problémoch. Napriek tomu nehodila flintu do žita a do Švajčiarska prišla s druhou generáciou radu C.
Verný tradícii
Konštrukcia nového modelu používa klasický rukopis značky a je oddaná riešeniam, ktorých sa Spyker drží od uvedenia modelu C8 Spyder v roku 2000. Medzi jej hlavné znaky patrí priestorový rám a panely karosérie vyrobené z hliníka a uloženie motora v strede.
Rám C8 Aileronu má v porovnaní s predchádzajúcou generáciou o 40 % vyššiu torznú tuhosť. Zmenili sa aj jeho rozmery, ktoré sa museli prispôsobiť predĺženiu rázvora o 100 mm na celkových 2677 mm.
Nový Spyker zostáva verný dizajnu svojich predkov. Letecký motív sa nenachádza iba v detailoch, akými sú 19“ disky kolies, okrúhle nasávacie otvory či samotné logo firmy Spyker Cars. Dojem, že sedíte v kokpite stíhacieho lietadla, umocňuje zástup analógových ukazovateľov a presklená strecha. Interiér auta používa len tie najkvalitnejšie materiály, ktoré sú ukážkovo spracované a zmontované do noblesného celku.
Posledný prírastok v holandskej rodine dostal nové xenónové svetlomety, ktorých spodný okraj lemujú svetelné diódy. Zadné svetlá využívajú technológiu LED v plnej miere.
Osem valcov a štyristo koní
Presne to ukrýva Spyker 8C Aileron za hlavami svojej posádky. Vidlicový osemvalec s objemom 4,2 litra má korene u značky Audi a v štandardnom prevedení bude spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou Getrag. Za príplatok ju nahradí automat ZF s rovnakým počtom prevodových stupňov.
Spyker, vážiaci 1425 kg, zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy a dostane sa na rovných 300 km/h. Pri takýchto číslach sú kvalitné brzdy nevyhnutnosťou. Postarala sa o ne firma AP Racing. Na želanie môže byť Aileron vybavený karbónovo-keramickými brzdami.
Základná cena novinky Spyker C8 Aileron je 199 990 eur bez akýchkoľvek poplatkov a daní. V prepočte je to približne 6 480 000 Sk.